CRM i ERP są systemami automatyzującymi działalność przedsiębiorstwa. Czym się różnią i w jakim wypadku są potrzebne?
Rozwiązania ERP i CRM
CRM (Customer relationship management) to system stworzony, jak wskazuje nazwa, do zarządzania relacjami z klientami. Jest to złożone oprogramowanie, które umożliwia automatyzację kampanii marketingowych, obsługi klientów, raportowania danych oraz różnych rutynowych zadań. W przedsiębiorstwach o zainstalowanym systemie CRM zwiększa się efektywność pracy i przyśpieszają się procesy interakcji i sprzedaży. To oprogramowanie nie jest wyłącznie bazą danych czy książką telefoniczną, lecz narzędziem pozwalającym na organizację i automatyzację pracy działów firmy.
ERP (Enterprise Resource Planning) pozwala na kontrolę nad finansami, logistyką, produkcją i kadrami w jednym programie. Przedsiębiorstwa z centralizowanym systemem ERP odnotowują redukcję czasu spędzanego na zarządzanie finansami oraz komunikację między działami. Oprogramowanie to przyda się zarówno w firmach i działach produkcyjnych, jak i handlowych. Co więcej, jest ono wygodne do korzystania przy rozliczaniu księgowości, planowaniu działań marketingowych oraz w branży usług.
Od strony praktycznej:
Weźmy jako przykład rosnącą firmę-producenta łóżek.
Firma ta potrzebuje systemu ERP do:
- 
organizacji i kontroli logistyki materiałów i produktów, łańcucha dostaw; 
- 
inwentaryzacji towarów na magazynie i w sklepach; 
- 
przetwarzania zamówień indywidualnych klientów; 
- 
prowadzeniu obiegu dokumentacji i finansów w działach księgowości, administracji i kadr; 
System CRM przyda jej się przy:
- 
interakcjach z klientami w sklepach stacjonarnych; 
- 
zarządzaniu kontaktami z kontrahentami i partnerami; 
- 
zautomatyzowaniu i przyśpieszeniu procesu zamówień w sklepie internetowym i kontaktu z klientem; 
- 
realizacji zamówień; 
- 
prowadzeniu kampanii marketingowej; 
Jak widać, zakres możliwości systemów jest podobny, a jednocześnie ich cele są zupełnie różne. Większość rosnących i dużych firm decyduje się na instalację zarówno systemu CRM, jak i ERP. Natomiast potrzeby są zawsze zależne od możliwości i sposobu działania danego przedsiębiorstwa.
W zakresie naszych usług oferujemy wdrożenie systemów ERP Streamsoft oraz CRM Vtiger.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu:
- tel. 42 209 27 01,
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zobacz więcej:
