CRM i ERP są systemami automatyzującymi działalność przedsiębiorstwa. Czym się różnią i w jakim wypadku są potrzebne?

 

Rozwiązania ERP i CRM

CRM (Customer relationship management) to system stworzony, jak wskazuje nazwa, do zarządzania relacjami z klientami. Jest to złożone oprogramowanie, które umożliwia automatyzację kampanii marketingowych, obsługi klientów, raportowania danych oraz różnych rutynowych zadań. W przedsiębiorstwach o zainstalowanym systemie CRM zwiększa się efektywność pracy i przyśpieszają się procesy interakcji i sprzedaży. To oprogramowanie nie jest wyłącznie bazą danych czy książką telefoniczną, lecz narzędziem pozwalającym na organizację i automatyzację pracy działów firmy.

ERP (Enterprise Resource Planning) pozwala na kontrolę nad finansami, logistyką, produkcją i kadrami w jednym programie. Przedsiębiorstwa z centralizowanym systemem ERP odnotowują redukcję czasu spędzanego na zarządzanie finansami oraz komunikację między działami. Oprogramowanie to przyda się zarówno w firmach i działach produkcyjnych, jak i handlowych. Co więcej, jest ono wygodne do korzystania przy rozliczaniu księgowości, planowaniu działań marketingowych oraz w branży usług.

 

grafika porównanie

 

Od strony praktycznej:

Weźmy jako przykład rosnącą firmę-producenta łóżek.

Firma ta potrzebuje systemu ERP do:

  • organizacji i kontroli logistyki materiałów i produktów, łańcucha dostaw;

  • inwentaryzacji towarów na magazynie i w sklepach;

  • przetwarzania zamówień indywidualnych klientów;

  • prowadzeniu obiegu dokumentacji i finansów w działach księgowości, administracji i kadr;

 

System CRM przyda jej się przy:

  • interakcjach z klientami w sklepach stacjonarnych;

  • zarządzaniu kontaktami z kontrahentami i partnerami;

  • zautomatyzowaniu i przyśpieszeniu procesu zamówień w sklepie internetowym i kontaktu z klientem;

  • realizacji zamówień;

  • prowadzeniu kampanii marketingowej;

 

Jak widać, zakres możliwości systemów jest podobny, a jednocześnie ich cele są zupełnie różne. Większość rosnących i dużych firm decyduje się na instalację zarówno systemu CRM, jak i ERP. Natomiast potrzeby są zawsze zależne od możliwości i sposobu działania danego przedsiębiorstwa.

 

W zakresie naszych usług oferujemy wdrożenie systemów ERP Streamsoft oraz CRM Vtiger.  

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu:

  • tel. 42 209 27 01,
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zobacz więcej:

System ERP Streamsoft