Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij tutaj. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

JNS profesjonalne rozwiazania IT dla biznesu

centrale telefoniczne

audyt it i archiwizacja danych

opieka informatyczna, budowa sieci, łącza internetowe

Czy Twoje firmowe IT jest bezpieczne?  

 

Opieka informatyczna (outsourcing IT, serwis IT, czy obsługa informatyczna) to korzystanie z zasobów zewnętrznych w celu usprawnienia funkcjonowania działu informatycznego w firmie. Najprościej mówiąc opieka informatyczna jest zleceniem wykonania zadań pojawiających się w danej firmie w dziale IT innej firmie. Przedsiębiorstwo, które korzysta z opieki nie angażuje do tych zadań własnych pracowników czy zasobów finansowych, a polega na wiedzy i doświadczeniu firmy zewnętrznej. opieka-informatyczna-jns

Prowadzenie biznesu bez zaplecza IT - czy to możliwe?

Rozwój technologii spowodował, że funkcjonowanie każdej firmy jest nieodłącznie związane z koniecznością posiadania odpowiedniego zaplecza informatycznego. Nie powinno już nikogo dziwić, że niemożliwe jest funkcjonowanie bez takich podstawowych narzędzi pracy jak komputer, drukarka, poczta elektroniczna czy dostęp do Internetu. Korzystanie z nich jest jednak związane z możliwością awarii sprzętu czy oprogramowania. Wtedy koniecznie okazuje się okazjonalne skorzystanie z pomocy specjalistów od informatyki lub zatrudnienie informatyka na etacie, który by był odpowiedzialny za wszelkie sprawy i problemy informatyczne pojawiające się w firmie. Informatyk etatowy związany jest jednak z o wiele większymi kosztami, niż skorzystanie ze specjalistów w dziedzinie informatyki. Jedna osoba ma również ograniczoną wiedzę ze względu na ogromną liczbę systemów, aplikacji i oprogramowania i nie jest w stanie w tak szybko, jak zespół nabywać nowych umiejętności.

Opieka informatyczna - zalety

Zgodnie ze stwierdzeniem prekursora outsourcingu Henry'ego Forda "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my." Nie warto więc tracić czasu i siły na nieudolne działanie w zakresie IT tylko zatrudnić specjalistów. Skorzystanie z opieki informatycznej pozwala na rozwijanie swojego biznesu i skupienie się na jego najważniejszych aspektach. Niewątpliwie jest to najczęściej wymieniana zaleta outsourcingu.

Opieka informatyczna umożliwia również obniżenie kosztów działalności przedsiębiorstwa, co jest szczególnie istotne na wysoce konkurencyjnym rynku. Korzystanie z usług specjalistów jest z pewnością tańsze, niż zatrudnianie informatyka. Zespół daje gwarancję profesjonalnych, kompleksowych i wysokiej jakości usług.

Opieka informatyczna - czy ma wady?

Sceptycy opieki informatycznej uważają, ze nie jest ona pozbawiona wad. Jednak w większości obawy przed korzystaniem z niej są nieuzasadnione. Często przytaczanym argumentem jest brak identyfikacji zewnętrznych pracowników z firmą, w której świadczą opiekę informatyczną i działania niskiej jakości. Nie jest to zgodne z prawdą, ponieważ firma świadcząca takie usługi, na równi z klientem, jest zainteresowana szybkim i sprawnym rozwiązywaniem problemów i awarii. Jest to oczywiste, bo brak konkretnych i natychmiastowych działań może spowodować trudności we współpracy, co może prowadzić nawet do jej zerwania. A przecież nie na tym polega świadczenie profesjonalnych usług.

Wybierając firmę - opiekuna działu informatycznego warto więc zwrócić uwagę na:

  • ilość i rodzaj jej dotychczasowych klientów,
  • czas istnienia na rynku,
  • obsługiwane systemy,
  • czas reakcji
  • możliwość korzystania z Helpdesk i pomocy zdalnej.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zadzwoń do nas. Chętnie Ci pomożemy. 

 

< wróć
Skontaktuj się z nami!