Podpis elektroniczny
Czym jest podpis elektroniczny?
Od21 lipca 2008 roku weszły w życie zmiany prawne, które nakładają na przedsiębiorców, zatrudniających więcej niż 5 pracowników, obowiązek rozliczania się z ZUS wyłącznie drogą elektroniczną (Zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r., nr 130, poz. 1450) i ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. 2005 r., nr 64, poz. 565).
Warunkiem przyjęcia deklaracji przez ZUS jest opatrzenie jej bezpiecznym e-podpisem.
Co zatem oferujemy?
-
Przygotowanie odpowiedniej dokumentacji wymaganej do otrzymania kwalifikowanego certyfikatu.
-
Wdrożenie podpisu elektronicznego w firmie:
-
instalacja niezbędnego oprogramowania i sprzętu,
-
przeprowadzenie szkolenia na temat posługiwania się podpisem elektronicznym.
-
Czym jest certyfikat kwalifikowany i jakie są jego zastosowania?
Certyfikat kwalifikowany – dokument umożliwiający składanie bezpiecznego podpisu cyfrowego oraz jest elektronicznym dowodem tożsamości osoby, która nim się posługuje.
Zastosowanie:
- elektroniczny kontakt z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
- składanie e-deklaracji podatkowych oraz do Ubezpieczonego Funduszu Gwarancyjnego,
- nadawanie mocy prawnej dokumentom (np. przy upoważnieniach elektronicznych w ZUS),
- wystawianie faktur w formie elektronicznej,
- zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,
- podpisywanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
- zdobycie wpisów elektronicznych wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego,
- możliwość uczestniczenia w przetargach i aukcjach elektronicznych,
- zgłaszanie zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- podpisywanie urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej.
Dlaczego warto wybrać podpis elektroniczny?
Pozwala na szybszy przepływ ważnych informacji m.in. ZUS, umożliwia wystawianie dokumentów oraz zawieranie umów w formie elektronicznej, co w rezultacie przyspiesza szereg działań biznesowych.
Zakres zastosowań certyfikatów kwalifikowanych będzie się stopniowo rozszerzał.