Biuro Rachunkowe
Biuro Rachunkowe to moduł w pełni zintegrowany z systemem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a pracownik może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.
|
-
wykorzystanie indywidualnych cech/atrybutów, za pomocą których możliwe jest dokładne opisanie każdego kontrahenta, zgodnie z obowiązującym w biurze standardem
-
wykonanie operacji seryjnych takich jak obliczanie deklaracji, wydruki deklaracji, wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracji
-
odbieranie i wysyłanie e-maili z wielu kont pocztowych
-
sprawdzenie etapów prac związanych z dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów klienta
-
integrację modułu Biuro Rachunkowe z modułem Obieg Dokumentów
-
rejestrowanie i analizowanie czasu pracy poświęconego na danego klienta
-
przygotowanie wielu raportów dla wskazanych baz klientów
-
wykonanie kopii bezpieczeństwa i konwersji baz danych dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima
-
możliwość wykonania kopii bezpieczeństwa i konwersji dla wielu baz danych
-
możliwość tworzenia wielu raportów, które pomogą w przygotowaniu informacji dla klienta, jak również w sprawdzeniu rentowności współpracy z danym klientem
-
możliwość wykonania operacji seryjnych.
|
Kasa/Bank
To podstawowy moduł Comarch ERP Optima, wymagany do funkcjonowania oprogramowania.
Zapewnia on:
|
-
prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
-
definiowanie dowolnych form płatności,
-
rozliczenia dokumentów w różnych walutach, przy czym jeden z tych dokumentów musi być wystawiony w PLN, a drugi w walucie obcej,
-
automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w walucie,
-
możliwość generowania dokumentów kompensat,
-
seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,
-
seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,
-
możliwość wystawiania not odsetkowych, ponagleń zapłaty oraz potwierdzeń sald,
-
elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,
-
możliwość wymiany danych z bankami poprzez webserwisy,
-
wykonanie zbiorczego zestawienia wpływów i wydatków na poszczególne dni, zarówno tych już wprowadzonych (zapisów) jak i planowanych – Kalendarz.
|
Faktury
Moduł dla firm usługowych, umożliwia obsługę transakcji handlowych.
|
-
wystawienie faktur sprzedażowych (zobacz film) i zakupowych,
-
fiskalizację sprzedaży dla osób fizycznych,
-
obsługę transakcji w złotówkach i w walutach obcych,
-
wystawianie dokumentów korygujących (korekty: danych, ilości, wartości (ceny), stawki VAT, zbiorcza/rabat),
-
sprzedaż/zakup ze standardowymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata), jak również zdefiniowanymi przez Użytkownika programu,
-
prowadzenie rejestru usług i kontrahentów.
|
Księga Podatkowa – BR
Umożliwia obsługę księgową firmy, która rozlicza się z fiskusem na podstawie księgi przychodów i rozchodów, albo na podstawie ewidencji przychodów, objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym, jak i ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od towarów i usług. Obsługa:
|
-
zapisów w Księdze Przychodów i Rozchodów
-
rejestru VAT
-
ewidencji dodatkowej
-
ewidencji wynagrodzeń
-
ewidencji przebiegu pojazdów
-
spisu z natury
-
naliczenia zaliczek na podatek dochodowy
-
sporządzanie deklaracji podatkowych.
Moduł Księga Podatkowa to także:
-
pełna zgodność z Rozporządzeniem w Sprawie Prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów
-
możliwość księgowania do bufora (bufor stanowi wstępne ujęcie zapisów z możliwości wprowadzenia zmian)
-
możliwość ograniczania dostępu do poszczególnych funkcji programu
-
możliwość agregowania danych z kilku działalności na jedną zaliczkę na deklaracji PIT-36 lub PIT-36L.
|
Księga Handlowa - BR
Prowadzi pełną księgowość w firmie, zgodnie o ustawę o rachunkowości.
|
-
możliwość tworzenia wielopoziomowego planu kont
-
podział na dzienniki cząstkowe
-
zestawienie obrotów i sald za dowolny okres (przeglądanie kont syntetycznych i analitycznych)
-
możliwość wykorzystania schematów księgowych
-
dowolne definiowanie oraz wydruk zestawień, w tym bilansu, rachunku zysku i strat oraz sprawozdania z przepływu środków pieniężnych, raporty rozbudowane o prefiks kraju w numerze NIP kontrahenta
-
prowadzenie ewidencji VAT
-
deklaracje VAT-7, PIT-5 oraz CIT-2
-
Kwartalna Deklaracja Podsumowująca (VAT-UE A i B) pokazuje, z jakim kontrahentem w Unii Europejskiej polski podatnik przeprowadził w danym kwartale transakcje handlowe.
|
Płace i Kadry - BR
Zapewnia natychmiastową reakcje na zmieniające się w wymogi
|
-
ewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia w firmie i poza nią
-
tworzenie struktury, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz poprzez aplikację Comarch ERP e-Pracownik
-
rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków i akordów
-
import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności
-
import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA)
-
import elektronicznych zwolnień lekarskich
-
rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop
-
kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej)
-
wybór metody odnotowywania czasu pracy pracowników (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc)
-
rozliczanie nieobecności związanych z rodzicielstwem w połączeniu z pracą na część etatu
-
ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych
-
definiowanie niestandardowych składników wypłat, nieobecności oraz limitów nieobecności
-
tworzenie korekt do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci
-
podział wynagrodzenia pracownika na wypłatę gotówkową i/lub przelew na konto bankowe
-
rozliczanie umów cywilno-prawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami
-
powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, co umożliwia ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac
-
naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy
-
wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje
-
sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0
-
sporządzanie wydruków pomocniczych do raportów GUS
-
tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami
-
archiwizację wybranych formularzy kadrowych oraz archiwizację wypłat za wskazany okres
-
przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania.
|
e - Pracownik
Comarch ERP e-Pracownik to aplikacja do zarządzania m.in. czasem pracy i urlopami, współpracująca z modułem kadrowo-płacowym w Comarch ERP Optima
|
-
lista pracowników wraz z ich danymi personalnymi
-
osobisty pulpit każdego pracownika
-
lista kwalifikacji pracowników z możliwością ich edycji
-
dostęp do ewidencji umów cywilnoprawnych
-
dostęp do przygotowanych w Comarch ERP Optima wydruków, np. kwitków wypłat, PIT-ów
-
plan pracy w układzie 5, 7 i 31-dniowym - możliwość ustalenia planu poprzez kopiowanie, wklejanie lub edycję zaznaczonych dni z weryfikacją 11-godzinnej przerwy w pracy oraz wolnej niedzieli w okresie 4 tygodni
-
operacje związane z czasem pracy pracownika - odnotowania rzeczywistego czasu pracy według kalendarza, zestawienia lub obecności
-
import informacji o czasie pracy z pliku tekstowego (RCP)
-
limity urlopowe oraz lista wszystkich nieobecności pracowników
-
rejestracja nieobecności – planowanie i zatwierdzanie urlopów wypoczynkowych
-
widok grafiku urlopowego współpracowników oraz podwładnych zalogowanego kierownika
-
funkcja e-nieobecności – czyli możliwość odnotowania przez pracownika nieobecności o charakterze ogólnym, która po dostarczeniu odpowiednich dokumentów zostanie zmieniona z poziomu programu Comarch ERP Optima na np. zwolnienie chorobowe
-
planowanie i zatwierdzanie wyjazdów służbowych (delegacje)
-
powiadomienie mailowe o zaplanowaniu urlopu, e-nieobecności i delegacji oraz o ich zatwierdzeniu,
-
funkcje związane z zarządzaniem:
- lista Użytkowników z informacją o stanie ich konta
- uprawnienia pozwalające na przydzielanie dostępu do poszczególnych funkcji w aplikacji
- struktura podległościowa firmy zsynchronizowana z Comarch ERP Optima
- wgląd do historii wykonanych operacji przez poszczególnych Użytkowników.
|
CRM
Dzięki temu modułowi, można planować kanały kontaktu z klientem, ewidencjonować przeprowadzone spotkania, rozmowy telefoniczne oraz przydzielać zadania pracownikom, a także przeprowadzić proces windykacji.
|
-
rejestracja kontaktów z klientami (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.), a także harmonogramowanie zadań i rejestrację wykonanych czynności
-
faktury cykliczne – automatyczne generowanie kompletu faktur dla wielu podmiotów
-
obsługa firmowej skrzynki pocztowej
-
przygotowanie oraz obsługa ofert handlowych.
|
Środki Trwałe – BR
Pozwala na obsługę klienta w zakresie gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, a także wyposażeniem dodatkowym.
|
-
automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych zarówno dla środków trwałych jak i wartości niematerialnych i prawnych
-
generowanie planu amortyzacji dla określonego okresu obrachunkowego
-
zastosowanie różnych metod amortyzacji (jednorazowa, liniowa, degresywna)
-
prowadzenie ewidencji wyposażenia
-
automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych
-
ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych
-
uwzględnienie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych
-
ewidencję środków trwałych będących w trakcie budowy
-
przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca gdzie jest używany
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
-
rejestrację historii środka trwałego, związaną ze zmianami jego wartości
-
tworzenie planu amortyzacji środka trwałego zarówno dla typowych, jak i niestandardowych okresów obrachunkowych
-
automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych
-
ujęcie amortyzacyjne w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
|
Analizy Business Inteligence
Narzędzie, które służy do budowania raportów i analiz na bazie informacji wprowadzonych do programu Comarch ERP Optima.
|
-
lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa
-
obniżenie kosztów pozyskiwania analiz
-
oszczędność czasu
-
usprawnienie procesu podejmowania decyzji
-
weryfikacja realizacji planów firmy.
|
Pulpit Menadżera
Moduł systemu Comarch ERP Optima, aplikacja posiada szereg wbudowanych raportów dotyczących m.in. przychodów i kosztów firmy, podatków do zapłaty, kosztów wypłacanych wynagrodzeń, informacji kadrowych, rozliczeń z kontrahentami itd.
|
-
analizy zasobów magazynowych
-
analizy przychodów i kosztów wg kontrahentów i towarów
-
analizy ABC, XYZ itp.
-
raporty płatności
-
raporty wierzycieli i dłużników
-
struktura wiekowej należności i zobowiązań
-
raporty kadrowo/płacowe
-
raporty związane z rejestrami VAT
-
raporty księgowe np. zestawienia księgowe, zapisy księgowe, zapisy KPiR, bilans zapisów w ewidencji ryczałtowej
-
aktualny bilans w Księdze Podatkowej
-
dane słownikowe, takie jak kartoteki pracowników czy kontrahentów
-
statystyki dotyczących ilości wprowadzonych do systemu dokumentów
-
funkcje definiowania dostępu do analiz i usprawnień dla użytkowników (tylko administrator),
-
opcja eksportu wybranych danych do arkusza kalkulacyjnego,
-
dostęp do danych firmy 24h/dobę, z każdego miejsca na świecie przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej,
-
możliwość przeglądania raportów niezbędnych do właściwego zarządzania firmą.
|
Obieg Dokumentów
Ułatwia oraz planuje działania firmy, dzięki sprawnemu obiegowi dokumentów.
|
-
wprowadzanie do systemu dokumentów,
-
załączanie skanów i plików,
-
opisywanie dokumentów i dołączania plików w dowolny sposób
-
tworzenie skanów dokumentów może odbywać się bezpośrednio z systemu Comarch ERP Optima, za pomocą domyślnego oprogramowania skanera
-
prowadzenie elektronicznej formy dokumentacji w module Obieg dokumentów pozwala na:
-
gromadzenie dokumentów (dowolne formaty: jpg, pdf, doc, xls, itp.)
-
grupowanie dokumentów w różne kategorie
-
szczegółowy opis dokumentów za pomocą cech
-
łączenie dokumentów z różnymi podmiotami (banki, kontrahenci, inne) oraz dowolnymi dokumentami wprowadzonymi do systemu (faktury, dokumenty księgowe czy magazynowe)
-
łączenie transakcji z dowolną ilością dokumentów elektronicznych
-
definiowanie uprawnień pracowników do edycji i wglądu dokumentów
-
wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za dany dokument.
|
iBard24 5GB
Pakiet iBard24 - automatyczna kopia bezpieczeństwa 5GB, jest przeznaczony tylko dla systemu Comarch ERP Optima. Jest to opłata roczna.
|
-
automatyczny backup plików, folderów i baz danych (MS SQL) z komputerów PC, laptopów oraz serwerów
-
powiadomienia e-mail / SMS informujące o statusie danego zadania backupu
-
tworzenie kopii zapasowych archiwum programów pocztowych (np. Microsoft Outlook)
-
możliwość łatwego i bezpiecznego udostępniania danych w Internecie, poprzez wygenerowanie bezpośredniego linku do pliku lub folderu
-
alternatywa dla FTP
-
dostęp do danych przez przeglądarkę internetową, aplikację instalowaną na komputerze/serwerze lub urządzeniu przenośnym
-
możliwość tworzenia i zarządzania kontami użytkowników wewnątrz konta głównego (m.in. zarządzanie uprawnieniami)
-
kopie szyfrowane i przechowywane w niezależnym centrum danych Comarch Data Center
-
praca grupowa na jednym pliku lub folderze z systemem bezpiecznego nadpisywania dokumentów przez wielu użytkowników
-
dedykowana aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android (rozwijane są aplikacje na systemy iOS oraz Windows Phone)
-
wersjonowanie dokumentów (do 20 wersji wstecz)
-
backup zasobów sieciowych SAMBA / CIFS oraz FTP
-
backup różnicowy oraz backup otwartych plików
-
regulacja zajętości łącza i kompresja danych na czas przesyłu.
|
Menadżer kluczy
|
|