Oprogramowanie Comarch Opitma to najczęściej wybierane rozwiązanie przez Biura Księgowe i Rachunkowe. Podejmując decyzję o zakupie systemu możesz zastanowić się jakie moduły chcesz kupić na dane stanowisko. Dzięki temu oszczędzasz pieniądze i masz idealnie skompletowane oprogramowanie pod kompetencje danego pracownika.

 

Biuro Rachunkowe

 

Biuro Rachunkowe to moduł w pełni zintegrowany z systemem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a pracownik może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.

  • wykorzystanie indywidualnych cech/atrybutów, za pomocą których możliwe jest dokładne opisanie każdego kontrahenta, zgodnie z obowiązującym w biurze standardem

  • wykonanie operacji seryjnych takich jak obliczanie deklaracji, wydruki deklaracji, wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracji

  • odbieranie i wysyłanie e-maili z wielu kont pocztowych

  • sprawdzenie etapów prac związanych z dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów klienta

  • integrację modułu Biuro Rachunkowe z modułem Obieg Dokumentów

  • rejestrowanie i analizowanie czasu pracy poświęconego na danego klienta

  • przygotowanie wielu raportów dla wskazanych baz klientów

  • wykonanie kopii bezpieczeństwa i konwersji baz danych dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima

  • możliwość wykonania kopii bezpieczeństwa i konwersji dla wielu baz danych

  • możliwość tworzenia wielu raportów, które pomogą w przygotowaniu informacji dla klienta, jak również w sprawdzeniu rentowności współpracy z danym klientem

  • możliwość wykonania operacji seryjnych.

Kasa/Bank

 

To podstawowy moduł Comarch ERP Optima, wymagany do funkcjonowania oprogramowania.

Zapewnia on:

  • prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,

  • definiowanie dowolnych form płatności,

  • rozliczenia dokumentów w różnych walutach, przy czym jeden z tych dokumentów musi być wystawiony w PLN, a drugi w walucie obcej,

  • automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w walucie,

  • możliwość generowania dokumentów kompensat,

  • seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,

  • seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,

  • możliwość wystawiania not odsetkowych, ponagleń zapłaty oraz potwierdzeń sald,

  • elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,

  • możliwość wymiany danych z bankami poprzez webserwisy,

  • wykonanie zbiorczego zestawienia wpływów i wydatków na poszczególne dni, zarówno tych już wprowadzonych (zapisów) jak i planowanych – Kalendarz.

Faktury

Moduł dla firm usługowych, umożliwia obsługę transakcji handlowych.

 

 

 

 

  • wystawienie faktur sprzedażowych (zobacz film) i zakupowych,

  • fiskalizację sprzedaży dla osób fizycznych,

  • obsługę transakcji w złotówkach i w walutach obcych,

  • wystawianie dokumentów korygujących (korekty: danych, ilości, wartości (ceny), stawki VAT, zbiorcza/rabat),

  • sprzedaż/zakup ze standardowymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata), jak również zdefiniowanymi przez Użytkownika programu,

  • prowadzenie rejestru usług i kontrahentów.

Księga Podatkowa – BR

Umożliwia obsługę księgową firmy, która rozlicza się z fiskusem na podstawie księgi przychodów i rozchodów, albo na podstawie ewidencji przychodów, objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym, jak i ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od towarów i usług. Obsługa:

  • zapisów w Księdze Przychodów i Rozchodów

  • rejestru VAT

  • ewidencji dodatkowej

  • ewidencji wynagrodzeń

  • ewidencji przebiegu pojazdów

  • spisu z natury

  • naliczenia zaliczek na podatek dochodowy

  • sporządzanie deklaracji podatkowych.

Moduł Księga Podatkowa to także:

  • pełna zgodność z Rozporządzeniem w Sprawie Prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów

  • możliwość księgowania do bufora (bufor stanowi wstępne ujęcie zapisów z możliwości wprowadzenia zmian)

  • możliwość ograniczania dostępu do poszczególnych funkcji programu

  • możliwość agregowania danych z kilku działalności na jedną zaliczkę na deklaracji PIT-36 lub PIT-36L.

Księga Handlowa - BR

 

Prowadzi pełną księgowość w firmie, zgodnie o ustawę o rachunkowości.

  • możliwość tworzenia wielopoziomowego planu kont

  • podział na dzienniki cząstkowe

  • zestawienie obrotów i sald za dowolny okres (przeglądanie kont syntetycznych i analitycznych)

  • możliwość wykorzystania schematów księgowych

  • dowolne definiowanie oraz wydruk zestawień, w tym bilansu, rachunku zysku i strat oraz sprawozdania z przepływu środków pieniężnych, raporty rozbudowane o prefiks kraju w numerze NIP kontrahenta

  • prowadzenie ewidencji VAT

  • deklaracje VAT-7, PIT-5 oraz CIT-2

  • Kwartalna Deklaracja Podsumowująca (VAT-UE A i B) pokazuje, z jakim kontrahentem w Unii Europejskiej polski podatnik przeprowadził w danym kwartale transakcje handlowe.

Płace i Kadry - BR

 

Zapewnia natychmiastową reakcje na zmieniające się w wymogi

  • ewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia w firmie i poza nią

  • tworzenie struktury, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz poprzez aplikację Comarch ERP e-Pracownik

  • rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków i akordów

  • import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności

  • import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA)

  • import elektronicznych zwolnień lekarskich

  • rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop

  • kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej)

  • wybór metody odnotowywania czasu pracy pracowników (w tym metoda uproszczona – wpisywanie sumarycznie czasu pracy za cały miesiąc)

  • rozliczanie nieobecności związanych z rodzicielstwem w połączeniu z pracą na część etatu

  • ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych

  • definiowanie niestandardowych składników wypłat, nieobecności oraz limitów nieobecności

  • tworzenie korekt do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci

  • podział wynagrodzenia pracownika na wypłatę gotówkową i/lub przelew na konto bankowe

  • rozliczanie umów cywilno-prawnych, w tym zawieranych z cudzoziemcami

  • powiązanie dodatków i umów cywilnoprawnych z listami płac, co umożliwia ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac

  • naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy

  • wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje

  • sporządzanie deklaracji dla PFRON (Wn-D wraz z załącznikami) oraz wydruków pomocniczych do DEK-II i DEK-I-0

  • sporządzanie wydruków pomocniczych do raportów GUS

  • tworzenie i przesyłanie do Płatnika formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych ZUS dla pracowników i właścicieli wraz z wymaganymi załącznikami

  • archiwizację wybranych formularzy kadrowych oraz archiwizację wypłat za wskazany okres

  • przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania.

e - Pracownik

 

Comarch ERP e-Pracownik to aplikacja do zarządzania m.in. czasem pracy i urlopami, współpracująca z modułem kadrowo-płacowym w Comarch ERP Optima

  • lista pracowników wraz z ich danymi personalnymi

  • osobisty pulpit każdego pracownika

  • lista kwalifikacji pracowników z możliwością ich edycji

  • dostęp do ewidencji umów cywilnoprawnych

  • dostęp do przygotowanych w Comarch ERP Optima wydruków, np. kwitków wypłat, PIT-ów

  • plan pracy w układzie 5, 7 i 31-dniowym - możliwość ustalenia planu poprzez kopiowanie, wklejanie lub edycję zaznaczonych dni z weryfikacją 11-godzinnej przerwy w pracy oraz wolnej niedzieli w okresie 4 tygodni

  • operacje związane z czasem pracy pracownika - odnotowania rzeczywistego czasu pracy według kalendarza, zestawienia lub obecności

  • import informacji o czasie pracy z pliku tekstowego (RCP)

  • limity urlopowe oraz lista wszystkich nieobecności pracowników

  • rejestracja nieobecności – planowanie i zatwierdzanie urlopów wypoczynkowych

  • widok grafiku urlopowego współpracowników oraz podwładnych zalogowanego kierownika

  • funkcja e-nieobecności – czyli możliwość odnotowania przez pracownika nieobecności o charakterze ogólnym, która po dostarczeniu odpowiednich dokumentów zostanie zmieniona z poziomu programu Comarch ERP Optima na np. zwolnienie chorobowe

  • planowanie i zatwierdzanie wyjazdów służbowych (delegacje)

  • powiadomienie mailowe o zaplanowaniu urlopu, e-nieobecności i delegacji oraz o ich zatwierdzeniu,

  • funkcje związane z zarządzaniem:

- lista Użytkowników z informacją o stanie ich konta

- uprawnienia pozwalające na przydzielanie dostępu do poszczególnych funkcji w aplikacji

- struktura podległościowa firmy zsynchronizowana z Comarch ERP Optima

- wgląd do historii wykonanych operacji przez poszczególnych Użytkowników.

CRM

 

Dzięki temu modułowi, można planować kanały kontaktu z klientem, ewidencjonować przeprowadzone spotkania, rozmowy telefoniczne oraz przydzielać zadania pracownikom, a także przeprowadzić proces windykacji.

  • rejestracja kontaktów z klientami (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.), a także harmonogramowanie zadań i rejestrację wykonanych czynności

  • faktury cykliczne – automatyczne generowanie kompletu faktur dla wielu podmiotów

  • obsługa firmowej skrzynki pocztowej

  • przygotowanie oraz obsługa ofert handlowych.

Środki Trwałe – BR

 

Pozwala na obsługę klienta w zakresie gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, a także wyposażeniem dodatkowym.

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych zarówno dla środków trwałych jak i wartości niematerialnych i prawnych

  • generowanie planu amortyzacji dla określonego okresu obrachunkowego

  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (jednorazowa, liniowa, degresywna)

  • prowadzenie ewidencji wyposażenia

  • automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych

  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych

  • uwzględnienie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych

  • ewidencję środków trwałych będących w trakcie budowy

  • przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca gdzie jest używany

  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

  • rejestrację historii środka trwałego, związaną ze zmianami jego wartości

  • tworzenie planu amortyzacji środka trwałego zarówno dla typowych, jak i niestandardowych okresów obrachunkowych

  • automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych

  • ujęcie amortyzacyjne w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Analizy Business Inteligence

 

Narzędzie, które służy do budowania raportów i analiz na bazie informacji wprowadzonych do programu Comarch ERP Optima.

  • lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa

  • obniżenie kosztów pozyskiwania analiz

  • oszczędność czasu

  • usprawnienie procesu podejmowania decyzji

  • weryfikacja realizacji planów firmy.

Pulpit Menadżera

 

Moduł systemu Comarch ERP Optima, aplikacja posiada szereg wbudowanych raportów dotyczących m.in. przychodów i kosztów firmy, podatków do zapłaty, kosztów wypłacanych wynagrodzeń, informacji kadrowych, rozliczeń z kontrahentami itd.

  • analizy zasobów magazynowych

  • analizy przychodów i kosztów wg kontrahentów i towarów

  • analizy ABC, XYZ itp.

  • raporty płatności

  • raporty wierzycieli i dłużników

  • struktura wiekowej należności i zobowiązań

  • raporty kadrowo/płacowe

  • raporty związane z rejestrami VAT

  • raporty księgowe np. zestawienia księgowe, zapisy księgowe, zapisy KPiR, bilans zapisów w ewidencji ryczałtowej

  • aktualny bilans w Księdze Podatkowej

  • dane słownikowe, takie jak kartoteki pracowników czy kontrahentów

  • statystyki dotyczących ilości wprowadzonych do systemu dokumentów

  • funkcje definiowania dostępu do analiz i usprawnień dla użytkowników (tylko administrator),

  • opcja eksportu wybranych danych do arkusza kalkulacyjnego,

  • dostęp do danych firmy 24h/dobę, z każdego miejsca na świecie przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej,

  • możliwość przeglądania raportów niezbędnych do właściwego zarządzania firmą.

Obieg Dokumentów

 

Ułatwia oraz planuje działania firmy, dzięki sprawnemu obiegowi dokumentów.

  • wprowadzanie do systemu dokumentów,

  • załączanie skanów i plików,

  • opisywanie dokumentów i dołączania plików w dowolny sposób

  • tworzenie skanów dokumentów może odbywać się bezpośrednio z systemu Comarch ERP Optima, za pomocą domyślnego oprogramowania skanera

  • prowadzenie elektronicznej formy dokumentacji w module Obieg dokumentów pozwala na:

  • gromadzenie dokumentów (dowolne formaty: jpg, pdf, doc, xls, itp.)

  • grupowanie dokumentów w różne kategorie

  • szczegółowy opis dokumentów za pomocą cech

  • łączenie dokumentów z różnymi podmiotami (banki, kontrahenci, inne) oraz dowolnymi dokumentami wprowadzonymi do systemu (faktury, dokumenty księgowe czy magazynowe)

  • łączenie transakcji z dowolną ilością dokumentów elektronicznych

  • definiowanie uprawnień pracowników do edycji i wglądu dokumentów

  • wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za dany dokument.

iBard24 5GB

 

Pakiet iBard24 - automatyczna kopia bezpieczeństwa 5GB, jest przeznaczony tylko dla systemu Comarch ERP Optima. Jest to opłata roczna.

  • automatyczny backup plików, folderów i baz danych (MS SQL) z komputerów PC, laptopów oraz serwerów

  • powiadomienia e-mail / SMS informujące o statusie danego zadania backupu

  • tworzenie kopii zapasowych archiwum programów pocztowych (np. Microsoft Outlook)

  • możliwość łatwego i bezpiecznego udostępniania danych w Internecie, poprzez wygenerowanie bezpośredniego linku do pliku lub folderu

  • alternatywa dla FTP

  • dostęp do danych przez przeglądarkę internetową, aplikację instalowaną na komputerze/serwerze lub urządzeniu przenośnym

  • możliwość tworzenia i zarządzania kontami użytkowników wewnątrz konta głównego (m.in. zarządzanie uprawnieniami)

  • kopie szyfrowane i przechowywane w niezależnym centrum danych Comarch Data Center

  • praca grupowa na jednym pliku lub folderze z systemem bezpiecznego nadpisywania dokumentów przez wielu użytkowników

  • dedykowana aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android (rozwijane są aplikacje na systemy iOS oraz Windows Phone)

  • wersjonowanie dokumentów (do 20 wersji wstecz)

  • backup zasobów sieciowych SAMBA / CIFS oraz FTP

  • backup różnicowy oraz backup otwartych plików

  • regulacja zajętości łącza i kompresja danych na czas przesyłu.

Menadżer kluczy

  • Oprogramowanie służące do obsługi licencji programu Comarch ERP Optima i programów powiązanych.

 

Możesz także zakupić gotowe pakiety:

 

Doradca Podatkowy Start

  • Księga Podatkowa - BR

  • Faktury

  • Kasa/Bank,

  • Biuro Rachunkowe

  • Menadżer kluczy.

Doradca Podatkowy

  • Księga Handlowa - BR

  • Księga Podatkowa - BR

  • Faktury

  • Kasa/Bank,

  • Biuro Rachunkowe

  • Menadżer kluczy.

Doradca Podatkowy Plus

  • Księga Handlowa - BR

  • Kadry i Płace - BR

  • Środki Trwałe - BR

  • Księga Podatkowa - BR

  • Faktury

  • Kasa/Bank,

  • Biuro Rachunkowe

  • Menadżer kluczy.