Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij tutaj. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

JNS profesjonalne rozwiazania IT dla biznesu

centrale telefoniczne

audyt it i archiwizacja danych

opieka informatyczna, budowa sieci, łącza internetowe

Tanie i wygodne zakupy online  

Internet - niewyczerpane źródło inspiracji, miejsce pracy, a jak pokazują najnowsze badania, miejsce gdzie Polacy coraz chętniej dokonują zakupów. Zakupy w Internecie są przede wszystkim wygodne, sprawiają nam przyjemność, a także w wielu przypadkach są tańsze, niż w tradycyjnym sklepie. Jednak czy zawsze robiąc zakupy w sieci zapewniamy sobie maksymalny poziom bezpieczeństwa? zakupy-w-sieci

Garść statystyki

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius przedstawionych w Raporcie e-Commerce w Polsce w oczach internautów zakupy w sieci robiło kiedykolwiek już 73% Polaków. Odsetek ten stale rośnie i nic nie wskazuje na to by rynek zakupów online miał przystopować - wręcz przeciwnie - wskazuje się, zę Polacy będą coraz chętniej robić zakupy w sieci. Dynamika wzrostu sprzedaży internetowej wzrasta w najszybszym tempie w całej Europie, a gospodarka internetowa stanowi już 2,7 procent polskiego PKB. Według raportu opracowanego przez stowarzyszenie Ecommerce Europe przeciętny Polak wydaje na zakupy w sieci 464 euro. Statystyczny Europejczyk z kolei przeznacza na zakupy w Internecie 1243 euro. Oznacza to, że wydajemy rocznie prawie trzy razy mniej. Z badań wynika, ze Polacy kupują w sieci często kupują, ale na zakupy przeznaczają mniejsze kwoty. A co najczęściej kupujemy w sieci? Okazuje się, że w sieci Polacy kupują głównie:

  • książki,
  • sprzęt komputerowy,
  • ubrania,
  • żywność.

Zakupów w Internecie dokonują głównie osoby z dwóch grup wiekowych 15-24 lata i 25-34. Jednak w ostatnim czasie obserwujemy wzrost zainteresowania zakupami w sieci wśród osób powyżej 55 roku życia. 

 

Zakupy online - zalety

Kupowanie przez Internet powoduje, że na wyciągnięcie reki mamy dostęp do wielu sklepów. Nie musimy tracić cennego czasu na zapoznanie się z ofertą, tak jak to bywa w sklepach tradycyjnych. Internet daje możliwość szybkiego porównywania cen, a także możliwość znalezienia nietypowych produktów. Niektóre specyficzne produkty kupić można bowiem jedynie online. Co ważne dla klientów ceny w sklepach internetowych są z reguły niższe. Różnica ta wynosi od kilku do nawet kilkunastu procent. Jest to związane z brakiem konieczności wynajmowania powierzchni handlowej. Większe zakupy związane są często z rabatami, czy darmową dostawą. 

 

Jak kupować w sieci?

Odpowiedź jest prosta "z głową". Jednak co to oznacza w praktyce? Szukając konkretnego produktu warto porównać jego ceny w kilku sklepach internetowych. Ceny bowiem są zróżnicowane i mogą od siebie odbiegać i to znacznie. Podczas zakupów należy również koniecznie sprawdzić koszt przesyłki. Mogą się one różnić w zależności od kosztów zamówienia. Zdarzyć się może, że jeśli w jednym sklepie znajdziemy tańszy produkt możemy więcej zapłacić za przesyłkę. A nikt chyba przecież nie chce przepłacać.

Za zakupy w sieci możemy zapłacić na kilka sposobów:

  • za pobraniem,
  • przelewem 
  • kartą płatniczą
  • raty. 

Najczęściej wybieraną formą opłaty za zakupy w sieci jest zapłata za pobraniem. Jest ona bowiem najwygodniejsza, jednak również i najdroższa forma dostawy. Najmniejsze koszty ponosimy przy wybraniu płatności przelewem lub karta płatniczą. Jednak jest to związane z opłatą za towar zanim go jeszcze fizycznie otrzymamy. 

 

Cechy dobrego sklepu internetowego

  1. Wygoda dokonywania zakupów

    Aby sklep był wygodny dla klienta ważne jest by posiadał przejrzystą witrynę. Odszukanie towaru, poznanie jego specyfikacji i złożenie zamówienia powinno przebiegać płynnie i nie sprawiać żadnych problemów. 

  2. Korzystne ceny

    Zakupy w siebie powinny być tańsze, niż tradycyjnym sklepie. Oferta sklepu powinna być również atrakcyjna i obejmować produkty, które są dostępne lub w krótkim czasie mogą wrócić do oferty. Nieprofesjonalne jest oferowanie dużej ilości produktów, z których ogromnej większości nie można kupić. 

  3. Płatności i dostawa

    Sklepy internetowe powinny oferować następujące formy płatności: za pobraniem, przelew, kart płatnicza. Z kolei wśród form dostawy powinny pojawić się do wyboru: kurier i poczta. 

  4. Czas realizacji zamówienia

    Standardem jest dostarczanie towaru najpóźniej po 48 godzinach od dokonania zamówienia. Koniecznie towar, który zamawiamy powinien być odpowiednio zapakowany i bezpiecznie dostarczony do zamawiającego. Szczególnie dotyczy to urządzeń elektronicznych, czy innych delikatnych produktów. 

  5.  

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zakupy w sklepach internetowych są wygodne, szybkie i tanie, jednak podczas ich dokonywania należy zachować szczególną ostrożność. Brak zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa może się bowiem skończyć nie tylko utraceniem nerwów, ale również stratami finansowymi. Jak się zatem chronić? Przez ekspertów zajmujących się tematyką handlu w Internecie został opracowany "Dekalog Bezpiecznych Zakupów Online e-Commerce Polska", który wygląda następująco:

  1. Sprawdź opinie o sprzedawcy.
  2. Sprawdź dane kontaktowe i identyfikacyjne sprzedawcy. 
  3. W przypadku mniejszych serwisów sprawdzaj  szczegółowo ich wiarygodność, historię i opinie na rynku.
  4. Sprawdź regulamin i zasady zwrotów konkretnych towarów.
  5. Sprawdź czy transmisja danych odbywa się w bezpiecznym połączeniu (protokół SSL).
  6. Sprawdź wybór różnych metod płatności. 
  7. Czytaj dokładnie ofertę wystawców na serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych. 
  8. Na zakończenie wyloguj się. 
  9. Napisz swój komentarz po każdej transakcji. 
  10. Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą. 

 

Życzymy zatem udanych, bezpiecznych i przede wszystkim korzystnych zakupów w sieci. 

 

 

< wróć
Skontaktuj się z nami!