|
System Gastronomiczny AFOS (Automatic Food Ordering System) jest systemem stworzonym z myślą o punktach gastronomicznych, typu restauracje, pizzerie, bary, w celu przyspieszenia i zautomatyzowania składania zamówień. System jest podzielony na części, z których każda odpowiedzialna jest za inny etap obsługi zamówienia: od momentu jego przyjęcia, do momentu dostarczenia do klienta.
|
|
System Gastronomiczny AFOS składa się z 3 głównych elementów:
|
1. OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ SKŁADANYCH PRZEZ KLIENTA
|
-
Poprzez STRONĘ INTERNETOWĄ - klienci mogą zakładać konta, dzięki którym uzyskują dostęp do zamówień internetowych oraz IVR.
Po zalogowaniu się do swojego konta klient ma możliwość:
- przeglądania dostępnego menu firmowego,
- edytowania danych teleadresowych,
- składania zamówień przez stronę www,
- śledzenia etapów realizacji własnych zleceń.
-
Poprzez INTERAKTYWNE MENU GŁOSOWE (IVR - Interactive Voice Response). IVR jest zestawem dynamicznie generowanych komunikatów głosowych, które mają na celu automatyczne przyjęcie zamówienia od dzwoniącego klienta. Istnieje możliwość edytowania treści zapowiedzi i definiowania własnego menu głosowego.
-
Po zarejestrowaniu się w systemie poprzez operatora lub na stronie www, klient może złożyć zamówienie za pomocą Interaktywnego Menu Głosowego (IVR) - NAWET W KILKA SEKUND, zatwierdzając kolejne wybory za pomocą klawiatury numerycznej swojego telefonu.
-
System wspomagający TRADYCYJNE PRZYJMOWANIE ZLECEŃ. Operator uzyskuje dostęp do formularza, dzięki któremu w prosty sposób możne wprowadzić do systemu informacje o zamówieniu klienta. Wszystkie informacje wprowadzane do systemu są gromadzone w centralnej bazie danych, z której mogą być eksportowane w dowolnie definiowanej postaci.
- Klient może złożyć zamówienie poprzez kontakt z operatorem wybierając np. 0 w IVR
- W przypadku gdy klient nie jest zarejestrowany w systemie, na ekranie komputera operatora zostanie wyświetlony numer telefonu osoby dzwoniącej z formularzem rejestracyjnym. Jednakże gdy klient został już wcześniej zarejestrowany, system zaprezentuje operatorowi informacje o osobie dzwoniącej i umożliwi wprowadzenie zamówienia do centralnej bazy danych.
|
|
Rys. System Gastronomiczny AFOS - przykładowy schemat działania. |
|
2. ADMINISTRACJA SYSTEMEM
Zestaw narzędzi administracyjnych umożliwiających przeglądanie i zarządzanie zleceniami, edycję firmowego menu oraz zarządzanie kontami pracowników i internetowymi kontami klientów (kontrola dostępu).
- OBSŁUGA ZLECEŃ
System Gastronomiczny AFOS: |
- umożliwia nadzór nad wszystkimi wprowadzonymi do systemu zamówieniami na każdym etapie ich realizacji - zamówienia złożone, skierowane do kuchni, wysłane i odrzucone. Złożone zamówienia mogą być kierowane na dowolnie zdefiniowane urządzenie: drukarkę, terminal, e-mail, SMS.
- posiada funkcję rozpoznawania, które zamówienia napłynęły z systemu Automatycznego Przyjmowania Zleceń lub od operatorów lub które zamówienia są przeterminowane (długo nieobsługiwane).
- udostępnia możliwość nadawania dla każdego z zamówień czasu oczekiwania na jego realizację (przygotowanie i dostarczenie).
- umożliwia nadzorowanie kierowców, którzy mają dostarczyć dane zamówienia.
|
- EDYCJA FIRMOWEGO MENU
System umożliwia edycję firmowego Menu: |
- określanie składników pizzy i zestawów,
- definiowanie pizzy i układanie zestawów,
- definiowanie napoi,
- wprowadzanie cen dla poszczególnych pozycji w menu.
|
- KONTROLA DOSTĘPU - nadzór nad kontami klientów i pracowników (edytorów menu, telefonistek itd.)
Zarządzanie kontami klientów: |
- blokowanie dostępu do operacji dotyczących zamówień internetowych lub przez IVR,
- całkowite zablokowanie lub odblokowanie dostepu do konta,
- wyszukiwanie klientów po numerach telefonów.
|
|
Zarządzanie kontami pracowników: |
- zakładanie i usuwanie kont,
- zmienianie haseł dostępu,
- nadawanie ról użytkownikom - administrator, szef kuchni, edytor menu, call center (telefonistka/operator), kierowca.
|
|
|
3. SYSTEM RAPORTOWY
podsumowujący realizację zleceń z danego dnia lub miesiąca oraz dostarczający informacji o pracy kierowców.
- Raporty ogólne - wyświetla podsumowanie pracy pizzerii o ilości oraz procentowym stosunku złożonych i zrealizowanych zamówień oraz dane o ilości pracujących kurierów dla danego dnia i zbiorczo z całego miesiąca, do którego należy wybrany dzień.
- Raporty szczegółowe o pracy kierowców - informacje dotyczące ilości obsłużonych zamówień przez kierowców (dla każdego kierowcy osobno) dla danego dnia i zbiorczo z całego miesiąca, do którego należy wybrany dzień.
- Raporty końcowe - podsumowanie ilości zrealizowanych zamówień na przestrzeni miesiąca w postaci tabeli przedstawiającej liczbę zamówień ze statusem ?zrealizowane?, dla każdego dnia w danym miesiącu (reprezentacja graficzna i tekstowa).
|
|
System Gastronomiczny AFOS - przejdź do cennika systemu |
|