Kampania informacyjna Ufaj, ale sprawdzaj to zapoczątkowana w 2012 roku kampania prowadzona przez Urząd Komunikacji Elektronicznej UKE ma ona na celu uświadomienie obywateli, że mają oni prawo do zmiany operatora telekomunikacyjnego czy skorzystania z korzystniejszej oferty. Należy to jednak robić "z głową" i zachować wszelkie środki ostrożności. Nie brakuje bowiem na rynku firm i przedstawicieli handlowych, którzy stosują nieuczciwe chwyty marketingowe tylko po to, by nakłonić konsumenta do zmiany umowy na "korzystniejszą".  ufaj-ale-sprawdzaj 

 

UKE organizuje już od 2012 roku cykliczne spotkania konsumenckie w różnych miastach Polski. Wstęp na nie jest bezpłatny, a pozwala na zdobycie wielu cennych informacji, jak się bronić przed nieuczciwymi firmami telekomunikacyjnymi. Przyczyną do rozpoczęcia kampanii informacyjnej była i nadal jest ogromna liczba wniosków o interwencję składanych przez abonentów. Powodem są, jak się można domyślić, nieetyczne zachowania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych

 

Jak działają naciągacze?

  1. Przedstawiciele proponują abonentowi podpisanie umowy z promocyjnymi stawkami za połączenia, czy niskimi opłatami abonamentowymi.
  2. Abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu świadczonych usług lub zmianę operatora.
  3. W efekcie w kolejnym okresie rozliczeniowym otrzymuje wyższy, niż dotychczas rachunek, zamiast promocyjnych stawek za rozmowy czy niskiego abonamentu. 

Abonent zazwyczaj dopiero wtedy orientuje się, że jest to związane z podpisaną umową. Jednak wtedy jest już zdecydowanie za późno na wycofanie się z nowej umowy. 

 

Spotkanie z przedstawiciel handlowym - kilka rad:

 

 pdf-jns Ufaj, ale sprawdzaj - ulotka informacyjna